Συνήθεις ερωτήσεις
Διοικητικά Θέματα
Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τις προγραμματισμένες συνεδριάσεις της Επιτροπής Ερευνών;
Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής Ερευνών πραγματοποιούνται δύο φορές το μήνα.
Οι προγραμματισμένες συνεδριάσεις του έτους βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Ε.Λ.Κ.Ε. – ενότητα “Η Επιτροπή Ερευνών” - Συνεδριάσεις.
Η ημερομηνία της επόμενης συνεδρίασης αναρτάται στην αρχική σελίδα του Ε.Λ.Κ.Ε.
Πώς μπορώ να ενημερωθώ ως νέος Ε.Υ. για τις διαδικασίες του Ε.Λ.Κ.Ε. του Π.Κ.;
Ο Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε. του Π.Κ., ο οποίος συντάσσεται από την Επιτροπή Ερευνών και εγκρίνεται από το Συμβούλιο Διοίκησης (πριν από Σύγκλητο) του Π.Κ., αποτελεί ένα ευσύνοπτο και λειτουργικό εγχειρίδιο που καθορίζει και ρυθμίζει τις διαδικασίες και κάθε θέμα σχετικά με τη λειτουργία του Ε.Λ.Κ.Ε. (τρόπος οργάνωσης & λειτουργίας οργάνων διοίκησης Ε.Λ.Κ.Ε., αρμοδιότητες & υποχρεώσεις Ε.Υ. κ.ά.) καθώς και των ερευνητικών και λοιπών έργων/προγραμμάτων που αυτός υλοποιεί (διαδικασίες αποδοχής, διαχείρισης, παρακολούθησης έργων, εκτέλεσης προϋπολογισμών, επιλογής & απασχόλησης προσωπικού, διενέργειας μετακινήσεων, χορήγησης υποτροφιών κλπ).
Ολόκληρο τον Οδηγό ή διάφορες οδηγίες, ανά περίπτωση έργων, μπορείτε να αναζητήσετε στην εφαρμογή Διαχείριση Έργων – ενότητα «Οδηγίες Διαχείρισης Έργων»
Τι είναι τα Έντυπα Συναλλαγών και πού μπορώ να τα αναζητήσω;
Ο Ε.Λ.Κ.Ε. έχει τυποποιήσει προς διευκόλυνσή σας τα αναγκαία έντυπα για τις συναλλαγές σας με τη Μ.Ο.Δ.Υ. σε ομάδες (π.χ. έντυπα Ενεργειών Έργων, Οικονομικών, Συμβάσεων, Προμηθειών, Μετακινήσεων κλπ). Κάθε έντυπο έχει ένα κωδικό όνομα για εύκολη αναφορά (Κεφαλαίο γράμμα με ένα αύξοντα αριθμό) και το συνοδεύει ο αριθμός έκδοσης του εντύπου (δείκτης). Η ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης αναγράφεται στο έντυπο μέσα, στο υποσέλιδο, καθώς και στην εφαρμογή δεξιά από το όνομα κάθε εντύπου.
Όλα τα είδη των εντύπων αυτών βρίσκονται στην εφαρμογή Διαχείριση Έργων – ενότητα «Έντυπα Συναλλαγών με Μ.Ο.Δ.Υ.»
Υπάρχει τρόπος (εφαρμογή) με τον οποίο μπορώ ως Ε.Υ. να παρακολουθώ το έργο μου ηλεκτρονικά;
Το web-resCom είναι η διαδικτυακή πλατφόρμα, που διαθέτει το πληροφοριακό σύστημα της Μ.Ο.Δ.Υ. του Ε.Λ.Κ.Ε., στην οποία μπορούν να συνδεθούν:
- Οι Επιστημονικά Υπεύθυνοι/ες των έργων,
- Εξουσιοδοτημένα από τον/την ΕΥ μέλη της ομάδας έργου που βοηθούν στη διοικητική υποστήριξή του,
- Τα μέλη της ομάδας έργου που έχουν τη συμβατική υποχρέωση να συμπληρώνουν ατομικά φύλλα χρονοχρέωσης.
Η εφαρμογή διαχείρισης έργων web-resCom παρέχει στους Επιστημονικά Υπευθύνους και στους συνεργάτες τους τη δυνατότητα να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται διαδικτυακά τα έργα στα οποία συμμετέχουν. Μέσω της εφαρμογής μπορούν να συμπληρώνουν φύλλα χρονοχρέωσης, να υποβάλλουν προϋπολογισμούς, να δημιουργούν εντολές πληρωμής κ.λ.π.
Πώς μπορώ να δημιουργήσω λογαριασμό στο web-resCom?
Οι οδηγίες δημιουργίας λογαριασμού στο web-resCom βρίσκονται στην εφαρμογή Διαχείριση Έργων-ενότητα «Δημιουργία λογαριασμού στο web-resCom»
Έχασα τον κωδικό πρόσβασης στο web-resCom. Πως μπορώ να ορίσω νέο κωδικό;
Οι οδηγίες σε περίπτωση απώλειας του λογαριασμού web-resCom βρίσκονται στην εφαρμογή Διαχείριση Έργων - ενότητα «Απώλεια του κωδικού πρόσβασης στο web-resCom»
Πώς μπορώ ως Ε.Υ. να εκχωρήσω δικαίωμα πρόσβασης στο web-resCom σε συνεργάτη μου;
Οι οδηγίες για την εκχώρηση δικαιώματος πρόσβασης στο λογαριασμό web-resCom βρίσκονται στην Εφαρμογή Διαχείριση Έργων - ενότητα «Εκχώρηση δικαιωμάτων από Ε.Υ. σε συνεργάτες»
Πώς μπορώ να εκδώσω ψηφιακή υπογραφή;
Α. Για όσους έχουν μόνιμη σχέση με το Π.Κ. (ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, Μόνιμοι, ΙΔΑΧ): Για την έκδοση άυλης υπογραφής από το Κεντρικό ΣΗΔΕ (Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων) του Υπουργείου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που αντικαθιστά τη χειρόγραφη υπογραφή, θα πρέπει να επικοινωνήσετε:
- για το Ηράκλειο, Τμήμα Β΄ Προσωπικού, κ. Ταταράκη Μαρία, τηλέφωνο: 2810 393169, Email: tataraki@uoc.gr
- για το Ρέθυμνο, Τμήμα Β΄ Προσωπικού, κ. Κουταλά Χρυσούλα, τηλέφωνο: 28310 77924, Email: xkoutala@uoc.gr
Β. Για φοιτητές (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς), υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες εφόσον έχουν ιδρυματικό email: Μπορείτε να εκδώσετε την προηγμένη τύπου Β υπογραφή, από τη Harica στην ιστοσελίδα: https://cm.harica.gr/ , που χρησιμοποιείται για ενδοϊδρυματική κίνηση εγγράφων.
Πληροφορίες και σχετικές οδηγίες στο "Κέντρο Υποδομών Υπηρεσιών Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών" (ΚΥΥΤΠΕ) του Π.Κ., τηλέφωνο 2810 393312, Email: helpdesk@uoc.gr
Μπορώ να υπογράψω τη σύμβασή μου εάν δεν έχω εκδώσει ακόμα ψηφιακή υπογραφή;
Εάν δεν έχετε εκδώσει ακόμα ψηφιακή υπογραφή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την «ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ» από το gov.gr
Η ψηφιακή βεβαίωση που θα εκδώσετε είναι νομικά ισοδύναμη με έγγραφο που φέρει το γνήσιο της υπογραφής και μπορείτε είτε να την αποστείλετε ηλεκτρονικά, είτε να την εκτυπώσετε και να την καταθέσετε σε έντυπη μορφή.
Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διαδικασία ψηφιακής υπογραφής συμβάσεων φυσικών προσώπων με τον Ε.Λ.Κ.Ε. Π.Κ.;
Στις Ανακοινώσεις στην κατηγορία «Προκηρύξεις Προγραμμάτων» μπορείτε να δείτε αναλυτικά τη «Διαδικασία ψηφιακής υπογραφής συμβάσεων φυσικών προσώπων» μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Ε.Λ.Κ.Ε. (web-resCom).
Θέματα Ανθρώπινου Δυναμικού
Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Θέσεις Εργασίας
Πού δημοσιεύεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος;
Η πρόσκληση αναρτάται στη Διαύγεια, στη συνέχεια δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Κρήτης και όπου αλλού προβλέπει ο φορέας χρηματοδότησης του έργου, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιείται η συγκεκριμένη πρόσκληση.
Είναι τα απαραίτητα προσόντα κριτήριο αποκλεισμού σε μία πρόσκληση;
Οι υποψήφιοι που δεν πληρούν τα απαραίτητα αιτούμενα προσόντα της Πρόσκλησης αποκλείονται. Προσόντα που αναφέρονται στην αίτηση ή στο βιογραφικό σημείωμα, αλλά δεν τεκμηριώνονται/αποδεικνύονται, δεν θα ληφθούν υπόψη στην αξιολόγηση.
Είναι τα πρόσθετα προσόντα κριτήριο αποκλεισμού σε μία πρόσκληση;
Τα πρόσθετα προσόντα αποτελούν προσόντα που θα συνεκτιμηθούν, αλλά δεν θα αποτελέσουν λόγο απόρριψης μιας πρότασης, που δεν τα περιλαμβάνει.
Ποια είναι η ελάχιστη προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες;
Η ελάχιστη προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες είναι δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες από την επόμενη της δημοσίευσης της πρόσκλησης.
Μπορώ να στείλω κάποιο δικαιολογητικό που εκ παραδρομής, παρέλειψα να αποστείλω, στο πλαίσιο πρόσκλησης, μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων;
Αντικατάσταση από τον/την υποψήφιο/α της αίτησης, ή διόρθωση αυτής, ή συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων δικαιολογητικών, επιτρέπεται μόνο μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Πώς κατατίθενται τα ιδιωτικά έγγραφα;
Ευκρινή φωτοαντίγραφα από αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων, τα οποία έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο, καθώς και ευκρινή φωτοαντίγραφα από τα πρωτότυπα όσων ιδιωτικών εγγράφων φέρουν θεώρηση από υπηρεσίες του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), των νομικών προσώπων Δημοσίου δικαίου, των Δικαστηρίων όλων των βαθμών, των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, των δημοσίων επιχειρήσεων και των οργανισμών που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/2005, καθώς και των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεων των Ο.Τ.Α. Εναλλακτικά, αν τα ιδιωτικά έγγραφα φέρουν εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή, ή ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου, γίνονται αποδεκτά χωρίς περαιτέρω επικύρωση ή θεώρηση.
Τα δικαιολογητικά που απαιτούν υπογραφή πώς υπογράφονται από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες;
Τα δικαιολογητικά που ζητούνται (Παράρτημα 1, βιογραφικό σημείωμα και Παράρτημα 3) πρέπει να φέρουν εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή ή ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου. Εάν δεν διαθέτετε ψηφιακή υπογραφή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την «ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ» από το gov.gr.
Πώς λαμβάνουν οι υποψήφιοι/ες τον αριθμό πρωτοκόλλου της πρότασης-αίτησης που υποβάλλουν;
Για τις προτάσεις που παραλαμβάνονται/αποστέλλονται εμπρόθεσμα, αποστέλλεται στον/στην υποψήφιο/α ηλεκτρονικό μήνυμα μέσω του πληροφοριακού συστήματος (ResCom), το οποίο αναγράφει τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης. Η υποβολή αίτησης από τον/την εκάστοτε υποψήφιο/α συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων της παρούσης Πρόσκλησης.
Πώς ενημερώνονται οι υποψήφιοι/ες για τα αποτελέσματα της εκάστοτε πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος;
Τα αποτελέσματα της διαδικασίας θα εγκριθούν-επικυρωθούν σε συνεδρίαση της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης, η οποία είναι το αποφασιστικό όργανο ως προς την επιλογή του καταλληλότερου προσώπου και ως προς τη σύναψη ή μη των συμβάσεων. Η σχετική απόφαση της Επιτροπής Ερευνών κοινοποιείται με την ανάρτησή της στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στην ιστοσελίδα του ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης και όπου αλλού προβλέπει ο φορέας χρηματοδότησης του έργου, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιείται η συγκεκριμένη πρόσκληση και αναρτώνται στη Διαύγεια.
Οι αποκλεισθέντες/είσες υποψήφιοι/ες ενημερώνονται τηλεφωνικά;
Όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι/ες ενημερώνονται από την ιστοσελίδα του ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης για τα αποτελέσματα.
Ποια είναι η αρμοδιότητα της Επιτροπής Αξιολόγησης;
Η Επιτροπή Αξιολόγησης αξιολογεί τις υποψηφιότητες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Πρόσκληση, και υποβάλλει στη ΜΟΔΥ του ΕΛΚΕ σχετικό πρακτικό.
Ποια είναι η αρμοδιότητα της ΜΟΔΥ;
Το Τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων της ΜΟΔΥ προβαίνει σε έλεγχο του πρακτικού αξιολόγησης μόνο ως προς τα τυπικά στοιχεία του (π.χ. ορθή αναφορά πρωτοκόλλων ή αποφάσεων, άθροιση μοριοδοτήσεων, συμπερίληψη όλων των απαιτούμενων στοιχείων, υπογραφές κλπ).
Τι προβλέπεται για τις αρμόδιες Επιτροπές Αξιολόγησης των αιτήσεων υποψηφιότητας και των ενστάσεων;
Οι αιτήσεις υποψηφιότητας αξιολογούνται από Επιτροπή Αξιολόγησης. Η Επιτροπή Αξιολόγησης αποτελείται από τρία τακτικά και τρία αναπληρωματικά μέλη, προερχόμενα από το προσωπικό του Πανεπιστημίου, όπως Δ.Ε.Π.,Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π. και διοικητικό προσωπικό. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης εγκρίνονται από την Επιτροπή Ερευνών. Οι ενστάσεις αξιολογούνται από Επιτροπή Ενστάσεων. Η Επιτροπή Ενστάσεων αποτελείται από τρία τακτικά και τρία αναπληρωματικά μέλη, προερχόμενα από το προσωπικό του Πανεπιστημίου, όπως Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π. και διοικητικό προσωπικό. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης εγκρίνονται από την Επιτροπή Ερευνών.
Πώς ζητούν και λαμβάνουν οι υποψήφιοι/ες από τη Μ.Ο.Δ.Υ. του ΕΛΚΕ αντίγραφο του πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης προτάσεων μετά την έγκρισή του από την Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης;
Το ζητούν με ηλεκτρονικό μήνυμα και τους αποστέλλεται.
Πώς δίνεται πρόσβαση στους ατομικούς φακέλους και στα ατομικά φύλλα αξιολόγησης/ βαθμολόγησης των συνυποψηφίων;
Συμπληρώνουν την αίτηση της υπηρεσίας που αφορά στην πρόσβαση στα έγγραφα και δηλώνουν το λόγο που έχουν έννομο συμφέρον.
Θέματα Διαχείρισης Έργων
Πώς μπορεί να οριστεί ο αναπληρωτής ΕΥ;
Σε έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, υποβάλλει ο ΕΥ αίτημα και εγκρίνεται από την Επιτροπή Ερευνών. Το αίτημα υποβάλλεται αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής WebResCom (Ηλεκτρονικές υπηρεσίες → Διοικητικά αιτήματα → νέο αίτημα) συνοδευόμενο από τα απαραίτητα δικαιολογητικά που περιγράφονται στην εφαρμογή.
Είμαι Μέλος ΔΕΠ και πρόκειται να συνταξιοδοτηθώ. Μπορώ να συνεχίσω να έχω την ιδιότητα του ΕΥ;
Οι Ομότιμοι Καθηγητές και τα αφυπηρετήσαντα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ μπορούν να κατέχουν την ιδιότητα του ΕΥέργων του ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης για διάστημα
τριών (3 ετών) μετά την αφυπηρέτησή τους, το οποίο δύναται να επεκταθεί μόνο με απόφαση της οικείας ακαδημαϊκής Μονάδας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Στην περίπτωση που για την υλοποίηση έργου με ΕΥ Ομότιμο/αφυπηρετήσαντα Καθηγητή είναι απαραίτητη η χρήση χώρων, εξοπλισμού ή προσωπικού του Ιδρύματος,
απαιτείται η έγκριση Συνέλευσης του ακαδημαϊκού Τμήματος και του διευθυντή του Εργαστηρίου/Μονάδας στους χώρους του οποίου θα υλοποιηθεί το έργο.
Για τον ορισμό τους ως ΕΥ, οι Ομότιμοι/
Μόνο στην περίπτωση κλινικών μελετών, όπου η ανάληψη επιστημονικής ευθύνης προϋποθέτει την κατοχή ιδιότητας μέλους Δ.Ε.Π. του Α.Ε.Ι., οι ομότιμοι ή τα αφυπηρετήσαντα μέλη ΔΕΠ δεν μπορούν να έχουν την ιδιότητα του ΕΥ αλλά μπορούν να αποτελούν μέλη της ερευνητικής ομάδας
Ποιοι εγκρίνουν τους προϋπολογισμούς των έργων;
Ο αρχικός συνολικός και ο αρχικός ετήσιος προϋπολογισμός ενός έργου εγκρίνονται από την Επιτροπή Ερευνών. Ομοίως η τροποποίηση του συνολικού προϋπολογισμού, που περιλαμβάνει αύξηση ή μείωση εσόδων.
Η αναμόρφωση του συνολικού προϋπολογισμού (χωρίς αύξηση ή μείωση), καθώς και κάθε τροποποίηση ετήσιου εγκρίνονται από τον πρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών.
Εξαίρεση των παραπάνω αποτελούν τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών με έσοδα από δίδακτρα, στα οποία για οποιαδήποτε τροποποίηση, αναμόρφωση συνολικού ή/και ετησίου απαιτείται απόφαση του συλλογικού οργάνου του ΠΜΣ (ΣΕ ή ΕΠΣ) και στη συνέχεια έγκριση από την Επιτροπή Ερευνών.
Πως μπορώ να υποβάλλω προϋπολογισμό για το έργο μου, συνολικό (αύξηση, μείωση, αναμόρφωση) και ετήσιο (αρχικό και τροποποίηση);
Η υποβολή προϋπολογισμών γίνεται αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής Web Rescom εκτός από τον αρχικό συνολικό (Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Προϋπολογισμοί νέο αίτημα)
Προσπαθώ να υποβάλλω τον αρχικό ετήσιο προϋπολογισμό για την επόμενη χρονιά και δεν υπάρχει στην αναδυόμενη λίστα το έτος που επιθυμώ
Ελέγξτε μήπως το έργο σας λήγει στο τρέχον έτος. Στην περίπτωση που το πλαίσιο χρηματοδότησης του έργου το επιτρέπει, θα πρέπει να υποβάλετε αίτημα παράτασης, μέσω της εφαρμογής Web Rescom.
Πως μπορούν να καλυφθούν οι νόμιμες αλλά μη επιλέξιμες δαπάνες
Νόμιμες δαπάνες, οι οποίες χαρακτηρίζονται από τον φορέα χρηματοδότησης ως μη επιλέξιμες, δύναται:
- Να βαρύνουν τον προϋπολογισμό άλλου έργου του ΕΥ, με την προϋπόθεση να είναι επιλέξιμες στο έργο που θα βαρύνουν και εντός των ορίων του προϋπολογισμού του.
- Να καλυφθούν μέσω αυξημένης παρακράτησης από άλλα έργα του ΕΥ
- Να καλυφθούν από τα περιουσιακά ταμειακά διαθέσιμα του ΕΛΚΕ
Αναλυτικά η διαδικασία για κάθε περίπτωση περιγράφεται στο άρθρο 26 του ΟΧΔ του ΕΛΚΕ
Τι είναι η χρονική διάρκεια φυσικού αντικειμένου ενός έργου;
Η χρονική διάρκεια του φυσικού αντικειμένου ενός έργου, δηλώνεται κατά την διαδικασία αποδοχής του από την Επιτροπή Ερευνών και ορίζεται από τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης του φυσικού του αντικειμένου , οι οποίες προκύπτουν είτε από τους όρους του χρηματοδότη, είτε από την εκτίμηση του ΕΥ για την πορεία υλοποίησης του έργου.
Όλες οι δαπάνες του έργου θα πρέπει να πραγματοποιηθούν (να εκδοθούν δηλαδή τα απαιτούμενα παραστατικά) εντός της διάρκειας (του φυσικού αντικειμένου) του έργου, ανεξαρτήτως του χρόνου εξόφλησής τους.
Τι είναι η χρονική διάρκεια οικονομικού αντικειμένου ενός έργου;
Η χρονική διάρκεια του οικονομικού αντικειμένου ενός έργου ορίζει το χρονικό περιθώριο εντός του οποίου μπορεί να γίνει η εξόφληση των παραστατικών δαπανών, μετά τη λήξη του φυσικού αντικειμένου. Η Επιτροπή Ερευνών ορίζει καταρχήν το περιθώριο αυτό στο ένα έτος, το οποίο όμως μπορεί να συντμηθεί, εφόσον ο χρηματοδότης το απαιτεί, ή να επεκταθεί, εφόσον το απαιτούν οι ειδικές χρηματοδοτικές συνθήκες του έργου.
Για την σύντμηση ή επέκταση της διάρκειας του οικονομικού αντικειμένου του έργου δεν απαιτείται έγκριση της Επιτροπής Ερευνών.
Τι χρειάζεται για να παραταθεί η χρονική διάρκεια φυσικού αντικειμένου ενός έργου;
Η χρονική διάρκεια ενός έργου, όταν το φυσικό αντικείμενο δεν έχει ολοκληρωθεί, δύναται να παραταθεί με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών μετά από αιτιολογημένο αίτημα του ΕΥ, μέσω της εφαρμογής WebResCom (Ηλεκτρονικές υπηρεσίες → Διοικητικά αιτήματα → νέο αίτημα → αίτημα παράτασης έργου).
Στην περίπτωση έργων που χρηματοδοτούνται από φορείς και υπάρχει συμβόλαιο/απόφαση του χρηματοδότη, η χρονική διάρκεια του έργου, παρατείνεται μετά από απόφαση του φορέα χρηματοδότησης KAI αίτημα του ΕΥ, μέσω της εφαρμογής WebResCom. Ομοίως στην περίπτωση έργων παροχής υπηρεσιών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και παραδοτέα.
Πως μπορώ να παρατείνω τη διάρκεια του φυσικού αντικειμένου ενός έργου διδάκτρων (ΠΜΣ, ΞΠΣ);
Στην περίπτωση των ΠΜΣ/ΞΠΣ το αίτημα παράτασης συνοδεύεται από την ανανέωση του ΦΕΚ του προγράμματος
Μετά την ολοκλήρωση ενός έργου, που διατίθεται ο εξοπλισμός που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια του έργου;
Με την απόφαση ολοκλήρωσης ενός έργου, και λαμβάνοντας υπόψη ενδεχόμενες συμβατικές του δεσμεύσεις, ο πάγιος εξοπλισμός διατίθεται στο Εργαστήριο-Τομέα-Τμήμα-Μονάδα του Ιδρύματος που υποδεικνύει ο ΕΥ και αποτελεί πλέον περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου.
Μπορεί να διατεθεί η χρήση των παγίων του ΕΛΚΕ σε τρίτους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα;
Μετά από τεκμηριωμένο αίτημα του ΕΥ και εφόσον η παραχώρηση δεν αντίκειται στους σκοπούς του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο δημόσιο συμφέρον, δύναται με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών να παραχωρηθεί η χρήση των παγίων σε τρίτους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα).
Ποια είναι η διάρκεια απόσβεσης των παγίων;
Τα πάγια των οποίων η αξία κτήσης είναι μέχρι 1.500€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) αποσβένονται εφάπαξ μέσα στο οικονομικό έτος κατά το οποίο για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν ή τέθηκαν σε λειτουργία.
Τα πάγια των οποίων η αξία κτήσης είναι μεγαλύτερη των 1.500€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) αποσβένονται στο σύνολό τους, ανεξαρτήτως του ύψους της αξίας κτήσης, κατά την ημερομηνία λήξης του έργου/προγράμματος στο πλαίσιο του οποίου έχουν αποκτηθεί.
Σε έργα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους η απόσβεση γίνεται με το συντελεστή 40% (αρχής γενομένης από τον επόμενο μήνα από την ημερομηνία κτήσης του παγίου) - 40% - 20% υπό την προϋπόθεση ότι το έργο διαρκεί 30 μήνες.
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο πάγιος εξοπλισμός δεν αποσβεστεί μέχρι τη λήξη του έργου (ελάχιστο διάστημα 30 μήνες από την επόμενη της τιμολόγησης μέχρι τη λήξη του έργου), ο ΕΥ θα πρέπει να υποδεικνύει με δήλωσή του την υφιστάμενη/εγκεκριμένη πηγή χρηματοδότησης από την οποία θα καλυφθεί η αναπόσβεστη αξία του παγίου.
Πώς υπολογίζεται το ωριαίο κόστος για τα μέλη του προσωπικού του Πανεπιστημίου Κρήτης με πρόσθετη απασχόληση;
Το μεικτό ωριαίο κόστος για μέλη του προσωπικού ΑΕΙ υπολογίζεται από την διαίρεση του μεικτού ετήσιου κόστους στην κύρια θέση τους κατά το προηγούμενο από την έναρξη της σύμβασης έτος με τις ετήσιες παραγωγικές ώρες που ισχύουν για κάθε κατηγορία προσωπικού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Κατηγορία Προσωπικού | Ωριαίο Κόστος |
---|---|
Μέλη ΔΕΠ | Τελευταίο τεκμηριωμένο ετήσιο μεικτό κόστος / 774 |
Μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ | Τελευταίο τεκμηριωμένο ετήσιο μεικτό κόστος / 946 |
Μέλη ΕΤΕΠ | Τελευταίο τεκμηριωμένο ετήσιο μεικτό κόστος / 1118 |
Διοικητικό Προσωπικό | Τελευταίο τεκμηριωμένο ετήσιο μεικτό κόστος / 1720 |
Στο μεικτό ετήσιο κόστος συνυπολογίζονται τυχόν επιδόματα που χορηγούνται σε τακτική βάση. Δεν συνυπολογίζονται τυχόν έκτακτες αποδοχές που καταβάλλονται περιστασιακά. Δεν συνυπολογίζονται επίσης οι εργοδοτικές εισφορές, εφόσον δεν καταβάλλονται στην πρόσθετη απασχόληση.
Πως βρίσκω το ωριαίο κόστος για τα μέλη του προσωπικού του Πανεπιστημίου;
Το ωριαίο κόστος για τα μέλη του προσωπικού του Πανεπιστημίου, υπολογίζεται στο τέλος κάθε χρόνου για την επόμενη χρονιά, είναι κοινό για όλες τις συμβάσεις του έτους και μπορείτε να το αναζητήσετε είτε από το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού.
Ποιο είναι το ύψος της κράτησης Γενικών Εξόδων του ΕΛΚΕ;
Ποσοστό μέχρι 25% των εσόδων κάθε έργου παρακρατείται υπέρ του ΕΛΚΕ και αποτελεί ίδιους πόρους του (σχετικές διατάξεις: Ν.4957/2022, άρθρο 237).
Εφόσον το ποσοστό παρακράτησης δεν ορίζεται διαφορετικά στους όρους χρηματοδότησης του έργου ή στη σύμβαση με το φορέα χρηματοδότησης, τα ποσοστά παρακράτησης που εφαρμόζει ο ΕΛΚΕ του ΠΚ είναι τα παρακάτω:
-
A. Ποσοστό παρακράτηση 0% Σε έργα που χρηματοδοτούνται από δωρεές, χορηγίες ή οικονομικές ενισχύσεις και αφορούν σε υποτροφίες προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και υποψηφίων διδακτόρων, ή βραβεία, ή φοιτητικούς διαγωνισμούς ή παροχές που αφορούν σε φοιτητές για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
-
B. Ποσοστό παρακράτησης 7% Σε έργα που αφορούν τη διοργάνωση συνεδρίων και Θερινών Σχολείων και σε όλα τους τα έσοδα, ανεξάρτητα αν προέρχονται από συνδρομές, δωρεές, χορηγίες ή επιχορηγήσεις.
-
C. Ποσοστό παρακράτησης 15% Σε έργα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από διεθνείς φορείς και οργανισμούς (πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης), από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από το ΕΣΠΑ, το ΕΛΙΔΕΚ και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επίσης σε έργα Εθνικής Χρηματοδότησης ως επιβράβευση σε ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά έργα.
-
D. Ποσοστό παρακράτησης 18% Σε έργα που χρηματοδοτούνται από ιδιώτες ή ιδιωτικές εταιρείες της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, σε έργα που έχουν έσοδα από παροχή υπηρεσιών προς φυσικά ή νομικά πρόσωπα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και σε έργα που υλοποιούν Προγραμματικές Συμβάσεις με άλλους δημόσιους φορείς. Για τα έργα που ο χρηματοδότης καταβάλλει ΦΠΑ, το ποσοστό παρακράτησης εφαρμόζεται επί του καθαρού ποσού χρηματοδότησης (χωρίς τον ΦΠΑ).
Αυξήσεις ποσοστού κράτησης εφόσον ο χρηματοδότης το επιτρέπει, το ποσοστό κράτησης μπορεί να αυξάνεται μέχρι το μέγιστο ποσοστό του 25 %.
Τι γίνεται με το ποσοστό παρακράτησης του ΕΛΚΕ στις περιπτώσεις που ο φορέας χρηματοδότησης δεν προβλέπει παρακράτηση υπέρ ΕΛΚΕ;
Στις περιπτώσεις που ο φορέας χρηματοδότησης δεν προβλέπει παρακράτηση υπέρ ΕΛΚΕ, ο Επιστημονικά Υπεύθυνος θα πρέπει να προβλέψει ποσοστό 7% του προϋπολογισμού του έργου (όσο δηλαδή το μικρότερο ποσοστό παρακράτησης του ΟΧΔ) που να αφορά σε δαπάνες για τις διαχειριστικές ανάγκες του ΕΛΚΕ (κατά προτεραιότητα αμοιβές προσωπικού του ΕΛΚΕ, αναλώσιμα ή εξοπλισμό).
Θέματα Προμηθειών
Προμήθειες-Συμβάσεις
Πως επιλέγω την διαδικασία ανάθεσης για μία προμήθεια υλικών – παροχή υπηρεσίας στο πλαίσιο ενός ερευνητικού έργου;
Η διαδικασία ανάθεσης που επιλέγεται προκειμένου να γίνει μία δαπάνη για την προμήθεια υλικών ή παροχή υπηρεσιών εξαρτάται από:
- α) Τον προϋπολογισμό της κατηγορίας δαπάνης (ΓΛΚ) του έργου.
- β) Το πλαίσιο χρηματοδότησης του έργου.
Πως ελέγχουμε τον προϋπολογισμό της κατηγορίας δαπάνης του ΓΛΚ του έργου;
Απαντώντας στο παρακάτω ερώτημα:
- Ποια είναι τα όρια της προϋπολογισμένης δαπάνης για τις διαδικασίες ανάθεσης;
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ | ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΖΟΜΕΝΗ ΔΑΠΑΝΗ |
---|---|
Δημόσιες Συμβάσεις ήσσονος αξίας (Απευθείας κατάθεση και απόδοση παραστατικού) | 0,01€ έως 2.500,00€, πλέον ΦΠΑ |
Διαδικασία Απευθείας Ανάθεσης χωρίς Σύμβαση (Υποβολή τουλάχιστον μίας προσφοράς) | 2.500,01€ έως 10.000,00€, πλέον ΦΠΑ |
Διαδικασία Απευθείας Ανάθεσης με Γραπτή Σύμβαση (Υποβολή τουλάχιστον δύο προσφορών) | 10.000,01€ έως 30.000,00€, πλέον ΦΠΑ |
Διαγωνισμός με ανοικτές διαδικασίες κάτω των ορίων με χρήση ΕΣΗΔΗΣ (ηλεκτρονική διαδικασία) | 30.000,01€ έως 140.000,00€, πλέον ΦΠΑ |
Διαγωνισμός με ανοικτές διαδικασίες άνω των ορίων με χρήση ΕΣΗΔΗΣ (ηλεκτρονική διαδικασία) | άνω των 140.000,01€, πλέον ΦΠΑ |
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Τα παραπάνω όρια αφορούν τους προϋπολογισμούς των κατηγοριών δαπανών ΓΛΚ (ετήσιοι και συνολικοί, ανάλογα με το πλαίσιο χρηματοδότησης του έργου).
Παράδειγμα: Για ένα έργο συγχρηματοδοτούμενο (ΕΣΠΑ), σε μία κατηγορία δαπάνης με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 30.000€, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, ανεξαρτήτως του ποσού της δαπάνης δεν μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση, αλλά χρειάζεται διαγωνιστική διαδικασία, σύμφωνα με το συνολικό προϋπολογισμό της κατηγορίας δαπάνης.
Πότε απαιτείται η προσκόμιση έρευνας αγοράς για την διενέργεια μίας δαπάνης;
Συστήνεται για όλες τις δαπάνες που διενεργούνται στα πλαίσια ερευνητικών προγραμμάτων να πραγματοποιείται έρευνα αγοράς πριν την διενέργεια οποιασδήποτε δαπάνης, ωστόσο η έρευνα αγοράς αποτελεί υποχρέωση για την διενέργεια της δαπάνης όταν:
- Η δαπάνη είναι μεγαλύτερη των 2.500€, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ.
- Η δαπάνη παρόλο που είναι μικρότερη των 2.500€, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, και εντάσσεται σε κατηγορία δαπάνης (ΓΛΚ) του ετήσιου προϋπολογισμού, που υπερβαίνει το ποσό των 2.500€, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ. Η απαίτηση για προσκόμιση μιας προσφοράς, αφορά σε ερευνητικά έργα ιδιωτικής χρηματοδότησης, όπως έργα παροχής υπηρεσιών, μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών κτλ.
- Η δαπάνη παρόλο που είναι μικρότερη των 2.500€, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, και εντάσσεται σε κατηγορία δαπάνης του συνολικού προϋπολογισμού που υπερβαίνει το ποσό των 2.500€, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ. Η απαίτηση για προσκόμιση μιας προσφοράς, αφορά σε ερευνητικά έργα που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή ένωση (ΕΣΠΑ, Ευρωπαϊκά).
Σε ποιες περιπτώσεις υπάρχει υποχρέωση σύναψης σύμβασης με έναν προμηθευτή στα πλαίσια της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης;
Όταν:
- Το ποσό της ανάθεσης υπερβαίνει τις 10.000,00€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
- Ανεξαρτήτως του ποσού της ανάθεσης, εφόσον πρόκειται για πολυετή υποχρέωση, όταν δηλαδή το ποσό της ανάθεσης βαρύνει είτε τμηματικά είτε εξ ολοκλήρου έτη πέραν του τρέχοντος.
- Ανεξαρτήτως του ποσού ανάθεσης, εφόσον ο ΕΥ ή η ΜΟΔΥ του ΕΛΚΕ κρίνουν ότι συντρέχουν ειδικοί λόγοι.
Σημαντική διευκρίνηση
- Το όριο των 10.000,00€ ελέγχεται συνολικά ανά προμηθευτή στο έργο και ανά κατηγορία δαπάνης.
Η σύμβαση συνάπτεται μετά την ανάρτηση της Απόφασης Ανάθεσης στη Διαύγεια. Η σύμβαση Απευθείας Ανάθεσης συντάσσεται από το Τμήμα Προμηθειών του ΕΛΚΕ.
Επίσης οι συμβάσεις για προμήθεια/παροχή υπηρεσιών μετά από διαγωνισμό συντάσσονται από το γραφείο προμηθειών.
Πως υπογράφουμε τις συμβάσεις;
Οι συμβάσεις μπορούν να υπογραφούν είτε με ιδιόχειρες υπογραφές από όλους τους συμβαλλόμενους, είτε με εγκεκριμένες ηλεκτρονικές υπογραφές από όλους τους συμβαλλόμενους.
Ποια είναι τα νομιμοποιητικά έγγραφα τα οποία πρέπει να συνοδεύουν τις έγγραφες Συμβάσεις;
Οι συμβάσεις πρέπει να συνοδεύονται από τα ακόλουθα νομιμοποιητικά έγγραφα:
- Φορολογική και Ασφαλιστική Ενημερότητα.
- Αποσπάσματα ποινικού μητρώου (έκδοσης τριμήνου) του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας και των μελών του ΔΣ (σε περίπτωση ΑΕ) ή του Διαχειριστή (σε περίπτωση ΟΕ, ΕΕ, ΙΚΕ). Τα αποσπάσματα ποινικού μητρώου μπορούν να αντικατασταθούν από ΥΔ οι οποίες στέλνονται από το Τμήμα Προμηθειών στους Αναδόχους.
- Πιστοποιητικό ΓΕΜΗ, ή Καταστατικό, ή οποιοδήποτε νομιμοποιητικό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας και η σύνθεση του ΔΣ· σε περίπτωση ΙΚΕ, ΟΕ, ΕΕ ο διαχειριστής.
Εξαίρεση: Κατά τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων με εκτιμώμενη αξία ίση ή μικρότερη του ποσού της παρ. 1 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016, δηλαδή έως 30.000,00€ (Α’ 147, διορθώσεις σφαλμάτων Α’ 200 και Α’ 206) για τις ανάγκες έργων/προγραμμάτων με οικονομικούς φορείς που εδρεύουν στην αλλοδαπή και εξόφλησης των δαπανών, οι φορείς της αλλοδαπής εξαιρούνται από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας, ασφαλιστικής ενημερότητας και αποσπάσματος ποινικού μητρώου (άρθρο 251 του ν. 4957/2022).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σύμφωνα με τον νόμο 2939/2001 (Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων - Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις), υπάρχει υποχρέωση εγγραφής των προμηθευτών (που εισάγουν απευθείας στην Ελλάδα) και παραγωγών ηλεκτρονικού εξοπλισμού, καθώς και όσων διαχειρίζονται τις συσκευασίες και τα απόβλητα τους, στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (Ε.Μ.ΠΑ.) του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης. Κατά την σύναψη της σύμβασης ελέγχεται αν οι προμηθευτές, που έχουν την παραπάνω υποχρέωση, είναι εγγεγραμμένοι στο συγκεκριμένο Μητρώο.
Ποια έγγραφα πρέπει να συμπληρώσω προκειμένου να ξεκινήσει διαγωνιστική διαδικασία;
Για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας θα πρέπει να συμπληρωθούν και να αποσταλούν στο γραφείο προμηθειών:
- Το υπογεγραμμένο έντυπο Π1– Αίτημα διενέργειας διαγωνισμού (Συντάσσεται από τον ΕΥ)
- Οι τεχνικές προδιαγραφές των υπό προμήθεια ειδών-υπηρεσιών, τυχόν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύμβασης, κλπ (Συντάσσεται από τον ΕΥ).
Πότε υποχρεούμαι σε υποβολή αιτημάτων Απευθείας Ανάθεσης και πότε ακολουθώ τη διαδικασία της απευθείας τιμολόγησης;
Με την εφαρμογή του νέου νόμου 4782/21 για τις διαδικασίες προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών,
- όταν η κατηγορία δαπάνης του ετήσιου προϋπολογισμού του έργου είναι έως 2.500€ πλέον ΦΠΑ, προβαίνετε άμεσα στην προμήθεια και υποβάλλετε το τιμολόγιο με το αίτημα πληρωμής.
Υπό ποιες προϋποθέσεις αιτούμαι την απαλλαγή από ΦΠΑ κατά την προμήθεια εξοπλισμού ή παροχής υπηρεσίας;
Απαλλαγή από τον ΦΠΑ, σύμφωνα με την ΠΟΛ 1128/97, δικαιούνται συγκεκριμένα Νομικά Πρόσωπα (όπως οι ΕΛΚΕ των Πανεπιστημίων), όταν συμβάλλονται απευθείας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την πραγματοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων και χρηματοδοτούνται από αυτή μερικά ή ολικά.
Οι δαπάνες που απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ, κατά το ποσοστό χρηματοδότησής τους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι οι εξής:
- Αγορά μηχανολογικού ή λοιπού εξοπλισμού
- Παροχή υπηρεσιών που αφορούν την εγκατάσταση του προηγούμενου εξοπλισμού
- Αγορά λογισμικού
Η διαδικασία προς την αρμόδια ΔΟΥ διεκπεραιώνεται από τη ΜΟΔΥ ΕΛΚΕ και απαιτεί την υποβολή δικαιολογητικών από τον/την ΕΥ.
Είναι το Τμήμα Προμηθειών Υπεύθυνο για την παρακολούθηση και παραλαβή των συμβάσεων (αξίας έως 30.000,00€ πλέον ΦΠΑ) των έργων-προγραμμάτων;
Για την παρακολούθηση και παραλαβή των συμβάσεων απευθείας ανάθεσης αρμόδιος είναι ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου/προγράμματος. Ως εκ τούτου δεν απαιτείται η συγκρότηση Επιτροπής και Παρακολούθησης της σύμβασης και ο Επιστημονικός Υπεύθυνος είναι πλέον αρμόδιος για τα εξής: α) την παρακολούθηση των συμβάσεων για την προμήθεια ειδών/παρεχόμενων υπηρεσιών στο πλαίσιο των αναγκών ενός έργου/προγράμματος, β) τον ποσοτικό και ποιοτικό έλεγχο των περιγραφόμενων σε κάθε τιμολόγιο ειδών/παρεχόμενων υπηρεσιών και γ) την έγκριση της παραλαβής των ειδών/παρεχόμενων υπηρεσιών, εφόσον πληρούνται οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί στους όρους της απόφασης απευθείας ανάθεσης και της σύμβασης εφόσον υπάρχει, ή την εισήγηση προς το αρμόδιο όργανο του ΕΛΚΕ για την παραλαβή ή απόρριψη αυτών , εφόσον τα προς παράδοση είδη ή οι παρεχόμενες υπηρεσίες παρουσιάζουν παρεκκλίσεις από τις προδιαγραφές που τέθηκαν στους όρους της απευθείας ανάθεσης και της σύμβασης, εφόσον υπάρχει.
Πως αποζημιώνονται οι συνδρομές σε επιστημονικά περιοδικά και επιστημονικούς Συλλόγους;
Σύμφωνα με το νόμο 4957/2022 άρθρο 252, «για την εκτέλεση δαπανών που διενεργούνται στο πλαίσιο έργων/προγραμμάτων και αφορούν στο κόστος εγγραφής και συμμετοχής σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες, καθώς και στη δημοσίευση επιστημονικών άρθρων, εργασιών, επιστημονικών μελετών και βιβλίων από οικονομικούς φορείς που έχουν την έδρα τους στην ημεδαπή ή αλλοδαπή, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων του ν. 4412/2016 (Α’ 147, διορθώσεις σφαλμάτων Α’ 200 και Α’ 206). Η εξόφληση των δαπανών πραγματοποιείται μέσω εξόφλησης του νόμιμου φορολογικού παραστατικού, κατόπιν υποβολής αιτήματος πληρωμής του Επιστημονικού Υπευθύνου. Τα παραστατικά δύνανται να εκδίδονται είτε στα στοιχεία του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, είτε στα στοιχεία του συμμετέχοντος στο συνέδριο, ή του συγγραφέα της δημοσίευσης. Το παρόν εφαρμόζεται και για την εκτέλεση δαπανών που αφορούν σε συνδρομές σε βάσεις δεδομένων, σε επαγγελματικές, επιστημονικές και λοιπές οργανώσεις και στην κατοχύρωση δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας».
Σε ποιες περιπτώσεις απορρίπτεται / δεν παραλαμβάνεται ένα τιμολόγιο
Τα τιμολόγια των προμηθευτών, τα οποία προσκομίζονται στον ΕΛΚΕ μέσω της/του Επιστημονικής/ού Υπεύθυνης/ου του έργου, δεν γίνονται αποδεκτά στις παρακάτω περιπτώσεις:
- Το τιμολόγιο φέρει ημερομηνία μεταγενέστερη της λήξης του οικονομικού αντικειμένου του έργου.
- Το τιμολόγιο φέρει ημερομηνία έτους για το οποίο δεν έχει εγκριθεί ετήσιος προϋπολογισμός στο έργο.
- Δεν έχει προβλεφθεί η δαπάνη που αφορά στο τιμολόγιο στον προϋπολογισμό του έργου.
- Δεν έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες ανάθεσης (πχ διαγωνισμός, αίτημα απευθείας ανάθεσης).
- Το τιμολόγιο είναι προγενέστερο της ημερομηνίας ανάρτησης της απόφασης (Απευθείας Ανάθεσης Προμήθειας/Υπηρεσίας ή Κατακύρωσης Διαγωνισμού) στη Διαύγεια και στο ΚΗΜΔΗΣ στις περιπτώσεις που απαιτείται.
- Το τιμολόγιο είναι προγενέστερο της υπογραφής της σύμβασης.
- Η δαπάνη κρίνεται μη επιλέξιμη.
- Δεν έχει εκδοθεί στα στοιχεία του ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης. (Εκτός των περιπτώσεων που δύναται να εκδοθεί στα στοιχεία του δικαιούχου πληρωμής)
Θέματα οικονομικής φύσης
Πότε εκδίδω Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών όταν έχω σύμβαση έργου;
Yπαγόμενοι στην παρ.9, άρθρ.39, Ν.4387/2016
Εκδίδονται την τελευταία ημερολογιακή ημέρα του μήνα
- π.χ. για το μήνα Απρίλιο του 2023, το Τ.Π.Υ. θα εκδοθεί την Κυριακή 30/04/2023) ή το αργότερο μέχρι και τις 10 του επόμενου μήνα (δηλαδή 10/05/2023). Προσοχή: Στο ΤΠΥ πρέπει να αναγράφεται η σχετική νομοθεσία υπαγωγής στο άρθρο.
Μη υπαγόμενοι στην παρ.9, άρθρ.39, Ν.4387/2016
Μπορούν να εκδώσουν το Τ.Π.Υ οποιαδήποτε χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια της σύμβασής τους εφόσον το πρόγραμμα το επιτρέπει, με τη σύμφωνη γνώμη του επιστημονικού υπευθύνου του προγράμματος και μέχρι 10 ημέρες μετά τη λήξη της συγκεκριμένης σύμβασης.
Σε περίπτωση λήξης της σύμβασης, το παραστατικό εκδίδεται την τελευταία ημέρα της σύμβασης και όχι αργότερα από τις 10 του επόμενου μήνα.
Τι διάστημα αναγράφω στην έκθεση παραχθέντος έργου και στο Σ7α;
Η έκθεση παραχθέντος έργου, όπου απαιτείται, θα αφορά και θα αναγράφει το διάστημα από 01.**.20** έως την ημέρα έκδοσης του παραστατικού.
-Στο σημείο του έντυπου πληρωμής Σ7α που αναφέρεται το διάστημα από ............ έως .........., διευκρινίζεται ότι:
- Οι υπαγόμενοι στην παρ. 9 του αρ. 39 του Ν. 4387/16, στο διάστημα θα αναγράφουν ολόκληρο τον ημερολογιακό μήνα π.χ. από 01/01/2023-31/01/2023
- Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα αναγράφουν το διάστημα έως την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού τους πχ 01/01/2023-27/01/2023. Προσοχή στην περίπτωση αυτή το διάστημα της έκθεσης παραχθέντος έργου και του εντύπου πληρωμής Σ7α θα πρέπει να έχει ημερολογιακή συνέχεια.
Έντυπα ΙΔΟΧ (Σ4α) ελεγχόμενων προγραμμάτων (έκθεση-timesheets) για τα οποία εκδίδει ο ΕΛΚΕ το παραστατικό, πρέπει να περιλαμβάνουν όλον τον τρέχοντα μήνα, μέχρι και την τελευταία εργάσιμη ημέρα του. Αν η τελευταία ημέρα του μήνα είναι Σάββατο ή Κυριακή, τελευταία εργάσιμη ημέρα στους ΙΔΟΧ θεωρείται η Παρασκευή.
Πότε θα πιστωθούν τα χρήματα στον λογαριασμό μου;
Οι πληρωμές των αμοιβών διενεργούνται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών δυο φορές τον μήνα, κάθε 13 και 27.
Το τιμολόγιό μου καταχωρήθηκε στις 21/10. Θα πληρωθώ στις 27 του μηνός;
Όχι. Οι ημερομηνίες που κλείνει η Ενιαία Αρχή Πληρωμών είναι 07 και 20 κάθε μήνα (ή η προηγούμενη εργάσιμη). Δεδομένων των απαιτούμενων ελέγχων, τα παραστατικά πρέπει να βρίσκονται στον ΕΛΚΕ το αργότερο τέσσερις μέρες πριν από τις παραπάνω ημερομηνίες.
Πότε προσκομίζω φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και με ποια αιτιολογία;
Ποσό Τιμολογίου από 1.500,00 € και άνω - Φορολογική Ενημερότητα
Ποσό Τιμολογίου από 3.000,00 € άνω - Φορολογική και Ασφαλιστική Ενημερότητα (από ΙΚΑ και ΟΑΕΕ ή φορέα κύριας ασφάλισης (ΤΣΑΥ, ΤΣΜΕΔΕ κτλ.)
Θα ζητούνται ενημερότητες:
Α. Φορολογική Ενημερότητα για "ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΠΛΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ)"
Β. Ασφαλιστική Ενημερότητα για είσπραξη χρημάτων από το δημόσιο από το ΙΚΑ και από ΕΦΚΑ-ΟΑΕΕ,ΤΣΑΥ,ΤΣΜΕΔΕ, εκδίδεται ηλεκτρονικά από τον συναλλασσόμενο.
Γιατί δεν γίνεται δεκτή η ίδια φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, αφού είναι σε ισχύ;
Οι ενημερότητες θα πρέπει να έχουν την ίδια ημερομηνία έκδοσης με το τιμολόγιο ή μεταγενέστερη. Για εξόφληση παραπάνω του ενός τιμολογίου στην ίδια πληρωμή επιβάλλεται από τη νομοθεσία (ΠΟΛ1274/2013 άρθρο 1 παρ.2) έκδοση δεύτερης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας (άρθρο 4 υπ’αρ.15435/913/16-04-2020).
Ποια στοιχεία απαιτούνται για την έκδοση φορολογικής ενημερότητας;
Για την έκδοση φορολογικής ενημερότητας απαιτούνται τα στοιχεία του τιμολογίου:
- Α/Α (αριθμός τιμολογίου)
- Ημερομηνία
- Αξία και ΦΠΑ
- Αριθμός MARK (ο κωδικός που εμφανίζεται δίπλα στην ημερομηνία του ηλεκτρονικού τιμολογίου)
Όταν έχουμε τίτλο κτήσης τότε συμπληρώνονται τα στοιχεία της σύμβασης:
- Αριθμός σύμβασης
- Ημερομηνία
- Αξία
Πότε αμείβομαι με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών;
Τα φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν υποχρέωση τήρησης βιβλίων και στοιχείων σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα και η απασχόλησή τους είναι περιστασιακή και παρεπόμενη αμείβονται με Παραστατικό Παρεχομένων Υπηρεσιών, που εκδίδει ο ΕΛΚΕ.
Ενδεικτικές περιπτώσεις μη υπόχρεων τήρησης βιβλίων και στοιχείων είναι οι άνεργοι και άνεργες, οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες, οι υποψήφιοι διδάκτορες και διδακτόρισσες, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι συνταξιούχοι, οι αλλοδαποί.
Ποιο είναι το ύψος του ετήσιου εισοδήματος που μπορεί να αποκτηθεί με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών;
Οι συναλλαγές δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις 10.000€ ετησίως. Το ποσό της σύμβασης θα πρέπει να εξοφλείται μέσα στο έτος που έχει συναφθεί, ώστε να μην επηρεάζεται το προβλεπόμενο όριο του επόμενου έτους.
Πότε μπορώ να πληρωθώ όταν αμείβομαι με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών;
Κάθε σύμβαση πληρώνεται εφάπαξ, κατόπιν της εντολής του/της ΕΥ που πιστοποιεί την ορθή εκτέλεση του συνολικού αντικειμένου της σύμβασης. Εντολές του/της ΕΥ για τμηματικές πληρωμές γίνονται δεκτές μέχρι 2 ανά ημερολογιακό εξάμηνο, μόνο εφόσον προσδιορίζεται με σαφήνεια το μέρος της σύμβασης που εκτελέστηκε σύμφωνα με την πρόοδο των εργασιών.
Θα αμειφθώ για απασχόληση 3 μηνών με ένα Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών θα ασφαλιστώ στον e- ΕΦΚΑ για 3 μήνες;
Όχι θα ασφαλιστείτε το ανώτερο για 1 μήνα, διότι ο χρόνος ασφάλισης, δεν μπορεί να ξεπερνά τον 1 πλήρη μήνα (25 ημέρες ασφάλισης) ανά Π.Π.Υ. Ο μήνας που ασφαλίζεται είναι αυτός που πραγματοποιείται η πληρωμή.
Ποια είναι η προθεσμία κατάθεσης δικαιολογητικών δαπανών (τιμολόγια) στον ΕΛΚΕ;
Τα παραστατικά θα πρέπει να κατατίθενται εντός του μήνα έκδοσής τους και το αργότερο μέχρι την 10η ημέρα του επόμενου μήνα. Ανεξάρτητα από την ύπαρξη ταμειακού υπολοίπου στο έργο και τον χρόνο πληρωμής τους.
Έχω λάβει βεβαίωση για την πρόσθετη απασχόλησή μου. Πού πρέπει να την καταθέσω;
Η δήλωση των πρόσθετων αποδοχών αποτελεί υποχρέωση όλων των δημόσιων λειτουργών σύμφωνα με το Ν.1256/1982 και πραγματοποιείται 2 φορές τον χρόνο με ατομική ευθύνη του κάθε υπόχρεου. Ο ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης, για δική σας διευκόλυνση, προ-συμπληρώνει τη δήλωση αυτή με τα στοιχεία των αμοιβών που έχετε εισπράξει μέσω του ΕΛΚΕ. Τη δήλωση των πρόσθετων αποδοχών θα πρέπει να την υποβάλετε στην Οικονομική υπηρεσία του Πανεπιστημίου Κρήτης και όχι στον ΕΛΚΕ.
Θέλω να συμπληρώσω το μηνιαίο φύλλο εργασίας για έναν μήνα. Μέχρι πότε έχω το χρονικό περιθώριο;
Το χρονικό περιθώριο συμπλήρωσης του μηνιαίου φύλλου εργασίας ενός μήνα είναι ένας επιπλέον μήνας από τον μήνα αναφοράς. Πέραν αυτής της ημερομηνίας, το φύλλο κλειδώνει και δεν είναι δυνατή η συμπλήρωσή του.
Ενημερώθηκα από τον φορέα χρηματοδότησης ότι έχουν κατατεθεί τα χρήματα εδώ και αρκετές/μερικές ημέρες, αλλά δυστυχώς δεν τα βλέπω ακόμη καταχωρημένα στο πρόγραμμα.
Αυτό μπορεί να συμβαίνει για τους εξής λόγους:
- Ο φορέας χρηματοδότησης βρίσκεται στο εξωτερικό. (Απαιτούνται κάποιες ημέρες “valeur” μέχρι να ενημερωθεί το τραπεζικό μας σύστημα)
- O φορέας χρηματοδότησης έκανε την κατάθεση από άλλη τράπεζα πλην της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. (Απαιτούνται κάποιες ημέρες “valeur” μέχρι να ενημερωθεί το τραπεζικό μας σύστημα).
- O φορέας χρηματοδότησης έκανε την κατάθεση σε λανθασμένα τραπεζικά στοιχεία ή δεν αναγράφεται το Κ.Α., η επωνυμία του καταθέτη ή κάποιο στοιχείο της σύμβασης. (Απαιτείται χρόνος για διερεύνηση).